ARBORISTSKOLAN

- Professionella utbildningar & certifieringar i trädklättring

Ansvarig:

ArboristSkolan är en del av Klatre-Centeret (verksamhetsnummer (CVR): 34630917).
På våra trädklättringsutbildningar har vi ett en flertal svenska instruktörer med många års erfarenhet med professionellt arbete inom arboristyrket och med utbildning inom detta.
Avtalsvillkor för trädklättringsutbildningarna.

Ledaren av Klatre-Centeret, Christian Almer, har klättrat klippor och berg sen 1977, varit kursledare i Dansk Bjergklubb i flera år, certifierat Klätter-Aktivitets-Ledare (KAL®) i båda klipp- och trädklättring sen 1993, klättrat träd sen 1984, industriklättrat (rope access) sen 2001, där han bla har varit båda SPRAT level III Supervisor i 12 år och SPRAT Evaluator i 10 år och dessutom är certifierat som Supervisor och som Evaluator PRAT®.

Våra trädklättringsinstruktörer är svenska och har många års erfarenhet med professionell trädklättring.
- Förutom dom instruktörer, som vi redan har,  behöver vi ytterligare instruktörer. Se mera här

ArboristSkolan