ARBORISTSKOLAN

- Professionella utbildningar & certifieringar i trädklättring

Tider & priser för professionella trädklättringsutbildningar & -certifieringar, 2024.

DATUM

KURS

PRIS*

PLATSER

NB: Svenska instruktörer.
- Certifierade med många års erfarenhet.

Priser är ex. moms.
Om du/Ni har eller bokar genom ett momsregistrerat företag, då tillkommer det inte moms (reverse charge)
.

9. - 10. mars, 2024.

Kullaberg, Skåne.

Fullbokat

11. - 15. mars, 2024.

Fullbokat

6. - 12. april

C. Trädklättring & trädvård
inkl. CPT-C-certifiering.

SEK. 15.590,-

(1)

10. april

Tilläggskurs i Förstahjälp f. professionella trädklättrare.

SEK. 1.800,-

8. - 9. juni

10. - 14. juni

10. - 11. juni

10. - 11. juni

Räddningskurs f. markman.

SEK. 4.800,-

21. - 22. september

23. - 27. september

23. - 27. september

Räddningskurs f. markman.

SEK. 4.800,-

16. - 17. november

Kullaberg, Skåne.

18. - 22. november

Priser är ex. moms.
.

Priser är ex. klätterutrustning.
Du kan ta med själva, du kan hyra eller köpa färdigt paket med all klätterutrustning, som du behöver.
Mera info om klätterutrustning.

NB: Svenska instruktörer.
- Certifierade med många års erfarenhet.

Anmälan till och avtal om CPT-utbildning i yrkesträdklättring.
Bokning / anmälan gör du enkelt, antingen på email eller vid att använda vårt kontaktförmulär:
För att boka, skickar du besked om, att du vill göra avtal om anmälan med information om:
- vilken/vilka trädklättringsutbildning/ar, som du/Ni vill gå, och när. (Se översikt över kurstider),
- namn, full adress, telefon och email för varje deltagare.
Om du/Ni har eller vill boka genom ett momsregistrerat företag, skrivar du även...:
- företagsnamn och org.nr. Om du har företag blir det ingen moms. (Reverse charge).

Om det fortfarande finns plats, bekräfter vi avtal och bokning på email, vanligtvis inom 24 timmar.
Om du inte får bekräftelse, kolla din email-skräplåda först och ta sen kontakt med oss.

Avtal och avtalsvillkor för CPT-utbildning i yrkesträdklättring:
Avtalet gäller från den dagen, där du skriftligen har meddelat, att du vill göra avtal om bokning, och vi har skickat avtalsbekräftelse och faktura på email.
Avtalet gäller mellan dig och utbildningsansvarig, ArboristSkolan och bygger på dansk jurisdiktion
Eventuella tvister regleras
, jmf. Bruxelles-1-förordningen, art.2, av dansk lag och vid dansk rätt, som är exklusivt behörig.
Se eller ladda hem avtalsvillkor här

Betalning.
Vid bokning skickar vi avtal med bekräftelse och faktura, som sen ska betalas inom 7 dagar.
Vanligtvis betaler du full kursavgift vid bokning/anmälan.
Vid bokning mera än 6 månader innan utbildningen, kan vi erbjuda, att du endast betaler deposition vid anmälan, men då erhåller du självklart inte heller rabat, och kvarstående summa betalas senast fyra månader, innan utbildningen börjar.
Av säkerhetsskäl och för att säkra optimal läring, har vi ett väldigt gynnsamt antal deltagare/instruktör, och utbildningarna blir därför fort fullbokade, och vi kan därför tyvärr inte hålle platser efter förfallodag utan betalning.

Avbeställning/avbokning.
Du bokar plats på en yrkesutbildning, och vid avbokning från deltagare förloras det inbetalade beloppet.
Om möjligt försöker vi emellertid gärna att flytta deltagandet eller att få inn nån annan på platsen.
Du kan även överlåte platsen till annan person, om vi får information om detta innan utbildningen.
Vid avbokning från utbildningsansvarig, får du självklart igen din betalning, om du inte vill vara med på en annan, motsvarande utbildning.
Vid avbokning med anledning i force majeure, myndighetskrav, extremt dåligt/farligt väder eller liknande, som vi inte bestämmar över, erbjuder vi motsvarande ersättningsutbildning.

Information om utbildningen:
Ca 4 veckor innan utbildningen, skickar vi ett email med alla praktiska uppgifter om din trädklättringskurs eller -utbildning inkl bla. information om mötesplats och -tid, förslag till billigt boende och utrustningslista inkl. erbjudande om att köpa eller hyra färdigt paket med all behövlig klätterutrustning.
All information skickas till den email, som du har gett oss vid bokningen.

Allmänt:
Du bör vara i rimlig fysisk träning.
Deltagande sker på egen risk och eget ansvar.
Förbehåll för ändringar.
Obligatorisk olycksfallsförsäkring ingår på alla våra utbildningar. Pris: SEK. 80,-/dag.
ArboristSkolan är en del av Klatre-Centeret, ett danskt företag. CVR: 34630917.

Rabattering:
Vid anmälan till och betalning för flera kurs/utbildningar på samma tid, kan vi erbjuda rabattering (gäller inte kommunala eller statliga organisationer, därför att bokning och administration av dessa alltid tar mera tid än för övriga) :
A-kurs och B-utbildning, anmält och betalat på samma tid, rabatteras med SEK. 990,-.
A-kurs och B- och C-utbildning, anmält och betalat på samma tid, rabatteras med SEK. 1.580,-.

Om du har frågor, är du självklart mycket välkommen att höra av dig.

Boka plats?
Information om bokning.
Kolla kurstillfällen här.
Sen boka här

Tack för ditt intresse!
Vi ser fram emot att höra från dig...

OBS:
Trädklättringsinstruktörer.

Med anledning i mycket stor efterfrågan på våra professionella trädklättringsutbildningar och -CPT-certifieringar, har vi redan fullbokade utbildningar i år, och vi har därför utvidgat med även flera utbildningar nästa år.
Av den anledning söker vi nu även kvalifierade instruktörer.
Se mera här

ArboristSkolan